Neiti Tinttara aloittaa päiväkodin

Meidän pieninkin neiti täyttää pian 3-vuotta. Nyt olisi neidin sitten aloittaa päiväkodin, sillä olen hoitanut häntä kotona tähän asti. Tänään sitten kävimmekin tutustumassa päiväkotiin ja uuteen ryhmään. Päiväkoti on meille tuttu jo isompien kautta, mutta tällä kertaa lapsemme suuntaakin siellä eskarin sijasta pienten ryhmään. Neiti näytti jo viihtyvän hyvin ja kovasti olisi ollut jo huomenna menossa päiväkotiin. Ja teidän kyllä, että meidän neiti Tinttara pärjää hyvin, sillä on erittäin omatoiminen ja tomera tyttö, mutta mites äiti??

Täytyy myöntää, että melkoinen tunnemyrsky roihua tämän pienimmän päiväkotiin menon myötä. Tuntuu, että tämä kolme vuotta meni liian nopeasti ja toisaalta taas huokaisen helpoituksesta, että saan hieman huokaista itsekseni. Kauheaa syyllisyyttä tunnen siitä, ettei minulla ole työpaikkaa, jonne mennä lapsen mentyä hoitoon (teen osa-aikatöitä kotona) ja silti vien lapsen toisten hoidettavaksi. Toisaalta tunnen syyllisyyttä siitä, että etsin töitä, jossa voisin hoitaa muiden lapsia, mutten sitä omaani. Samaan aikaan olen kuitenkin tyytyväinen, että lapseni saa ikäistään seuraa ja oppii toimimaan ryhmässä. Tiedän ikävoiväni lastani enemmän kuin se minua päivän aikana ja tiedän, että me molemmat selvitään tästäkin!

Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Lapsiluku, milloin se on täynnä?

Päivä jota en koskaan uskaltanut toivoa eläväni..

Minä olen..