Jokainen lapsi ansaitsee oman julkaisun osa 4

Vuonna 2014 syksyllä syntyi perheeseemme koko perheen silmäterä Ilona. Isommat sisarukset olivat kovia hoitamaan pientä neitiä ja edelleen Ilona on koko perheen ilopilleri. Ekan kerran vietin rauhallisen vauva-ajan ja kaikki oli jotenkin rennompaa kuin ennen.

Ilona on musikaalinen ja nauttii laulamisesta sekä tanssimisesta. Tarkoitus olisikin aloittaa satubaletti ensi syksynä ja muskarissa olemmekin jo käyneet. Hän tykkää leikkiä ja nauttii siitä, kun sisarukset ottavat hänet mukaan leikkeihin. Mutta luonnettakin jo löytyy ja välillä hän on kuin pikku pippuri. Omatahto pitäisi aina saada läpi ja kun kaikki ei mene oman mielenmukaan sen kuulee naapuritkin. Uhmaikää pahimmillaan, tai parhaimmillaan..

Syksyllä Ilona aloittaa päiväkodin, joten arkemme muuttuu merkittävästi.

Paljon olen tältä neidiltä oppinut ja äidiksi kasvanut uudella tapaa. Monen vuoden väsymyksen jälkeen äitiydestä on oppinut nauttimaan sekä huomaamaan ne pienetkin hyvät hetket.

"Kuin karhuemo pentujaan ja luoja luomiaan,
niin minä sinua vaan. Vaik leipä loppuis, vesikin, yksi pysyis kuitenkin. Minä sinua vaan."
(Jenni Vartiainen, Minä sinua vaan)

Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Lapsiluku, milloin se on täynnä?

Minä olen..

Millainen äiti halusin olla ja Millainen minusta tuli..