Kesäkuulumisia ja lomaterveisiä

Ompas aikaa vierähtänyt viimeisestä kirjoituksesta, mutta tämä kesä vaan on niin kiireistä aikaa..Mitäs me sitten ollaan puuhailtu?

Kesäkuu meillä meni kotipiirissä ollessa. Viikonloppuisin talkoiltiin mummolassa taimenistutuksessa ja viikot oltiin kotikaupungissa. Tuntuu ettei edes tehty mitään ihmeellistä, mutta koko ajan oltiin menossa: kaupungilla, kirjastossa jne. Ihanaa on kun kesällä tämäkin kaupunki herää ihan eri tavalla eloon ja tulee helpommin itsekin lasten kanssa lähdettyä pois kotipiiristä. Yhdet rippijuhlatkin päästiin juhlimaan kesäkuussa.

Juhannusviikolla isommat lapset olivat sporttileirillä Leppävirralla, johon tietysti kuului äidillekin kuljetusvastuuta. Ei niin että lapset harrastaa vaan äiti saa aina lasten harrastuksista osansa. Touhukkaasta leiriviikosta johtuen oltiin koko porukka lopulta niin väsyneitä, ettei jaksettu lähteä juhannukseksi minnekään. Muutenkin koko juhannusfiilis oli kadoksissa, joten päädyttiin ekan kerran jäämään kotiin. Koko juhannus menikin kokolla käymistä kotona tehden kotihommia, grillaten ja uskaltautui lapset kerran uimaankin kovassa tuulessa. Pakko kuitenkin todeta, että ei se tuntunut yhtään juhannukselta eli ehkä ensi vuonna taas suunnataan mökille tai maalle.

Heti heinäkuun alkuun suunnattiin mieheni loman alkaessa Saimaalle Holiday clubin kohteeseen mökkeilemään lähes viikoksi. Meidän lisäksi saatiin sinne useammaksi yöksi myös lasten serkut vanhempineen, joten meitä olikin kymmenen henkeä koossa. Ilmat eivät suosineet oikein koko viikolla, mutta silti saimme paljon aikaan: seikkailupuistoa, angry birds puistoa, metsäretkeilyä, puistoilua, kylpylää ja keilailua sekä hyvää ruokaa ja seuraa. Ihaninta näissä mökkilomissa on sen helppous. Mökeissä voi ruuan tehdä itse (ei niitä hermoja stressaavia ravintolakäyntejä), lapsilla on tilaa temmeltää ulkona ja sisällä (versus hotellihuone) sekä mahdollisuus pestä vaatteita (ei tarvitse viikon vaatetusta mukana kuljettaa). Täytyy sanoa, että oli oikein rentouttava ja mukava viikko suuresta porukasta huolimatta.

Saimaalta kotiuduttiin viikonlopun ajaksi pakkaamaan, juhlimaan kummitytön 1-v syntymäpäiviä sekä kummipojan ripille pääsyä. Heti viikon vaihdettua uuteen suuntasimme kohti Turkua ja Ruotsia meidän toisella lomamatkalla. Reissumme alkoi yölaivalla matkaten Tukholmaan. Itsehän en nauti laivassa matkustamisesta, sillä kärsin matkapahoinvoinnista. Mutta pakko sanoa, että matka onnistui erittäin hyvin pahoinvointilääkkeiden ja tyynen sään avulla. Tukholmaan saavuttiin jo aikaisin aamulla ja ajoimme sieltä suoraan päiväksi Kolmårdeniin. Siellä menikin helposti 9h ja vieläkin jäi delfiinit näkemättä ruuhkan vuoksi. Kyllä siellä olisi mennyt helposti toinenkin päivä, varsinkin jos ei halua niin tiukkaa aikataulua kuin meillä. Illalla ajoille yöksi hotellille vähän matkan päähän, sillä Kolmårdenin oman hotelli oli täysi. Aamupalan jälkeen suuntasimme autolle, jossa odotti vähemmän iloinen yllätys, pysäköintisakot pysäköintimaksusta huolimatta! Pienen ketutuksen voimalla ajoimme Tukholmaan, jossa myös parkkipaikan löytäminen oli oma operaationsa. Kuitenkin siitäkin selvisimme ja pääsimme tutustumaan Wasa-laivaan, josta isommat lapset tykkäsivät kovasti. Vietimme Tukholmassa vielä yhden yön ja aamulla suuntasimme satamaan jo ennen aamupalaa. Halusimme kotimatkalla päivälaivan, että lapset pääsivät rauhassa touhuamaan laivalla. Tästä laivareissusta voisinkin kirjoittaa oman postauksen. Laiva oli Turussa klo 20, jonka jälkeen yövyimme vielä hotellissa Turussa. Perjantaina suuntasimme vielä Linnanmäelle, joka oli varmasti lasten loman huippukohta, Itsehän en voi laitteisiin mennä, mutta päivä vierähti nopeasti huvipuistomenoa seuratessa. Viikonlopun vietimme vielä lasten serkkujen luona, joka on lapsille aina parasta lomassa.

Nyt sitten on kotiuduttu, kamat purettu ja pyykkivuori kasattu odottamaan pesuaan. Ihanaa olla kotona viikon matkalaukkuelämän jälkeen..ainakin muutaman päivän, sillä parin päivän päästä pojilla alkaa kiekkoleiri, viikonloppuna on isommalla neidillä kisat ja siitä suuntaamme mökille sekä aikuisten lomalle. Kyllä tää tahti rauhoittuu elokuussa. Meinaisin kirjoittaa vielä meidän kuulumisia, mutta taidan tehdä siitä oman juttunsa, ettei tämä teksti olisi loputon. Meillehän on kesällä tapahtunut vaikka mitä muutoksia!

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Lapsiluku, milloin se on täynnä?

Päivä jota en koskaan uskaltanut toivoa eläväni..

Millainen äiti halusin olla ja Millainen minusta tuli..