Minä olen tänään..

22.7.2017
"Minä olen 32-vuotias, niin mikä minä sitten olen..Minä olen..
- NAINEN, tosin en kovin naisellinen ja kaunis, ylipainoinenkin..
- ÄITI x4, keskinkertainen sellainen ja usein jopa sen alle
- VAIMO, ylihuolehtiva ja väsynyt sellainen
- SOSIONOMI, joka ei ole päivääkään niitä töitä tehnyt
- KOTIÄITI, ei yhteiskunnassamme kovinkaan arvostettua
- TYTÄR, välillä kovin kiittämätön
- SISKO, etäinen sellainen
- YSTÄVÄ, jolla ei muka ole koskaan aikaa
- LEIJONAEMO, joka taistelee väsymykseen asti lastensa puolesta"

Opintojani varten eksyin tänään etsimään blogini ensimmäistä kirjoitusta,joka tuossa yläpuolella nyt on. Muistan vieläkin sen hetken, kun luonnostelin sitä autossa ruutupaperille. Ja kuinka se jännitti julkaista. En juuri koskaan lue vanhoja kirjoituksiani ja tänään tosiaan palasin ensimmäistä kertaa lukemaan sen ihan ensimmäisen tekstini. Ja se herätti minussa suuria tunteita, niin iloa ja surua. Vaikka se onkion kirjoitettu huumorilla höystettynä, on niihin kirjoitettuihin sanoihin liittynyt myös paljon totta. Totta siitä, miten en osannut itseäni arvostaa ja kuinka rumastikin itsestäni ajattelin. Pitkä matka siitä on kuljettu, kasvettu ja kipuiltu ja nyt on aika esitellä itseni uudelleen.

10.6.2019
Minä olen 34-vuotias paljon kokenut ja paljosta selvinnyt äiti, nainen ja työntekijä.
- NAINEN, joka osaa nähdä oman kauneutensa ja joka vain harvoin enää kipuilee ulkonäköpaineita, ja kyllä olen edelleen samoissa mitoissa..
- ÄITI x4, joka tekee parhaansa ja rakastaa lapsiaan yli kaiken, joka epäonnistuu välillä ja koittaa ottaa niistä opikseen
-VAIMO, huolehtiva ja välillä jopa kärttyinen, mutta joka tekee töitä parisuhteen eteen.
-SOSIONOMI, joka on vuoden tehnyt töitä lastentarhanopettajana ja uskallan sanoa olevani hyvä siinä mitä teen. Ja joka pyrkii kehittämään ja opiskelemaan lisää.
- KOTIÄITI tämän kesän ajan ja ylpeä siitä.
- TYTÄR, itsenäinen sellainen
- SISKO, edelleen etäinen
- YSTÄVÄ, joka välittää ystävistään ja vaikka aikaa on ystäville välillä liian vähän, ei unohda heitä koskaan.
- LEIJONAEMO, joka edelleen tasitelee lastensa puolesta, joskus väsyy, mutta osaa jo pyytää apuakin.

Jotakin on muuttunut minussa, toivottavasti pysyvästi!

Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Päivä jota en koskaan uskaltanut toivoa eläväni..

Lapsiluku, milloin se on täynnä?

Millainen äiti halusin olla ja Millainen minusta tuli..